فاطر چه خبر؟, مجله تکنولوژی فاطر

کسب رتبه اول در بنچمارک 3DMark Speed Way با مادربرد فاطر Fater H510M-K

lazy
0
(0)

بنچمارک چیست؟

بر اساس توصیف دیکشنری آکسفورد، بنچمارک چیزی است که قابل اندازه‌گیری باشد و بتوان آن را به عنوان معیاری برای سنجش چیزهای دیگر استفاده کرد.
بر اساس توصیف شرکت Bain & Company به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی مشاوره مدیریت، بنچمارک گرفتن یعنی مقایسه‌ی عملکرد و کارایی محصولات و فرآیندهای خود با دیگران که فعالیت مشابهی را انجام می‌دهند.
در دنیای تکنولوژی، بنچمارک یک نرم‌افزار است عملکرد یک سخت‌افزار یا یک سیستم را آزمایش می‌کند. به طور مثال یک پردازنده در چه مدت، یک کار خاصی را پردازش می‌کند. در بنچمارک‌ها، شرایط رو طوری طراحی می‌کنند که همه چیز یکسان باشد. به طور کلی، بنچمارک یک سیستم نمره‌دهی برای قطعات و سیستم‌های مختلف است.

بنچمارک 3DMark Speed Way

بنچمارک 3DMark Speed Way یکی از بهترین و معروف‌ترین بنچمارک‌ها است که برای ارزیابی سیستم های کامپیوتری استفاده می‌شود و توسط میلیون‌‌ها کاربر، صدها سایت بررسی سخت‌‌افزار و بسیاری از شرکت‌های فناوریِ پیشرو در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
این بنچمارک توسط شرکت Futuremark توسعه داده شده است. 3DMark Speed Waye برای ارزیابی عملکرد سیستم‌ها با قابلیت‌های گرافیکیِ بالا استفاده می‌شود. به ویژه کامپیوترهای بازی و سیستم‌های کاربردی مرتبط با گرافیک. این بنچمارک با استفاده از یک سری آزمون‌های گرافیکی مختلف عملکرد گرافیکی سیستم را مورد سنجش قرار می‌دهد و نمره ای برای عملکرد کلی سیستم ارائه می‌دهد.
برای مقایسه عملکرد سیستم های مختلف، می توانید این بنچمار‌ک را بررسی نمایید. نمره‌های بالاتر، نشانگر عملکرد بهترِ سیستم، در پردازش گرافیکی هستند. امتیاز این بنچمارک بر اساس تست کردن جامع پردازنده و قدرت کارت گرافیک می‌باشد که در نهایت پس از پایان مراحل تست، این امتیاز در اختیار شما قرار می‌گیرد.
بنچمارک 3DMark Speed Way شامل چهار تست است. تست اول و دوم، عملکرد کارت گرافیک را اندازه‌گیری می‌کند. تست سوم، عملکرد پردازنده را اندازه‌گیری می‌کند و تست چهارم، عملکرد ترکیبی پردازنده و کارت گرافیک را اندازه‌گیری می‌کند. API مورد استفاده در این بنچمارک، DirectX 12 و میزان رزولوشن هم 1440 × 2560 یا همان Quad HD است.

 

Benchmark 3DMark Speed Way 11900K 3060Ti H510M K Score Board

جدول رده‌بندی بنچمارک 3DMark Speed Way را مشاهده می فرمائید با پردازنده Intel Core i9 11900K و کارت گرافیک Nvidia RTX 3060Ti
شرکت فاطر با قطعات ذکر شده توانست رتبه اول را در این رده‌بندی کسب کند. نکته حائز اهمیت در این بنچمارک، استفاده از مادربرد Fater H510M-K است. اکثر مادربردهای شرکت کننده در این بنچمارک، از سری Z هستند که مادربردهای بالارده و گران‌قیمتی هستند. شرکت فاطر با مادربرد اقتصادی Fater H510M-K، توانسته عملکردی عالی را در این بنچمارک ارائه دهد. این نشان از کیفیت بالای متریال استفاده شده در مادربرد Fater H510M-K را دارد.

 

Benchmark 3DMark Speed Way 11900K 3060Ti H510M K

 

لینک مشاهده جدول رده بندی                                                              لینک مشاهده جزئیات بنچمارک

این مقاله چقدر برای شما مفید بود؟

بهمون ستاره بده!

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد 0

هنوز به این مقاله امتیازی ندادید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *