راهنمای هویت بصری

فلسفه وجودی

ما در فاطر، با افتخار در راستای خلق ارزش، محصولاتی را تولید می‌کنیم که قلب تپنده‌ی فناوری در ایران است. هر قطعه، هر سیم و هر تراشه‌ای که از خط تولید ما خارج می‌شود، حاصل تلاش شبانه‌روزی تیمی است که به این باور پایبند است.

ما نه تنها سخت‌افزار، بلکه رویا می‌سازیم. رویاهایی که در آن، فناوری بومی، راه گشای مشکلات و چالش‌های کشورمان باشد. ما بر این باوریم که هر محصولی که از دل خاک ایران برآید، می‌تواند به سهم خود، به ارتقای سطح زندگی مردم کمک کند و جایگاه کشورمان را در عرصه فناوری جهانی ارتقا بخشد.

فاطر، به آینده‌ای روشن برای ایران باور دارد.

چشم انداز و ماموریت

ما در فاطر، به دنبال خلق آینده‌ای بهتر هستیم که با توانمندسازی استعدادهای داخلی و استفاده از دانش بومی کشور به پیشروترین برند در صنعت فناوری و محصولات کامپیوتری در سطح جهانی تبدیل شویم.

چشم انداز اصلی فاطر این است که با تکیه بر دانش و  نوآوری، طراحی‌های خلاقانه و تعهد بی‌وقفه به کیفیت، زندگی دیجیتال کاربران را به سطحی نوین ارتقا ‌دهد چرا که معتقدیم فناوری همواره باید در خدمت انسان بوده و زندگی او را بهبود بخشد.

ماموریت ما طراحی و تولید محصولاتی است که با ترکیب نوآوری، دوام و طراحی کاربرمحور، نیازهای متنوع مشتریان را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند. ما متعهدیم با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و دقت در جزئیات، محصولاتی ارائه دهیم که نه تنها قابل اعتماد و کارآمد باشند، بلکه تجربه‌ای لذت‌بخش و منحصر به‌فرد را برای کاربران فراهم کنند. با تمرکز بر تحقیق و توسعه، تقویت ظرفیت‌های داخلی و ارائه خدمات پس از فروش با کیفیت.

ما باور داریم که با پیشرفت مستمر و ارائه راه‌حل‌های نوین، می‌توانیم نقش مهمی در شکل‌گیری آینده فناوری کشور ایفا کنیم و ارزش پایداری برای ذی‌نفعان خود ایجاد کنیم. تعهد ما به کیفیت و رضایت مشتری، تضمینی است بر این مدعا که فاطر به انتخابی مطمئن برای حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان به فناوری تبدیل خواهد شد.

Aim

ارزش های سازمان

  • احترام به مشتریان: با ارائه محصولات و خدماتی که فراتر از انتظار، به مشتریان خود احترام گذاشته و تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات را به آن‌ها ارائه دهیم.
  • احساس ارزشمندی تیمی: با ایجاد محیطی پویا و فرصت‌های رشد برای کارکنان، به آن‌ها انگیزه می‌دهیم تا بهترین توانایی‌های خود را به کار گیرند و به عنوان عضوی از یک تیم موفق احساس افتخار کنند. ما به هر یک از اعضای تیم‌مان به عنوان یک فرد ارزشمند نگاه می‌کنیم و معتقدیم که موفقیت ما، حاصل تلاش جمعی همه اعضای تیم است.

داستان برند فاطر

به دنبال افزایش تحریم‌های اقتصادی در کشور، مشکلات موجود در واردات محصول به دلیل اختلاف نرخ ارز و ده ها دلیل دیگر، شرکت فاطر داده پردازی راحیل انتقال تکنولوژی و تولید محصولات داخلی را اولویت اول خود قرارداد. نام این شرکت و انتخاب نام فاطر که به معنای خالق است، در راستای خلق تکنولوژی، تولید محصولات داخلی و جایگزینی آن با تکنولوژی کشورهای خارجی قدم برمی‌دارد. در واقع تمام تلاش این شرکت بر آن بوده است که باتکیه‌بر مجرب‌ترین مهندسین و استفاده از ابزار و مواد معدنی موجود در کشور عزیزمان، اقدام به انتقال تکنولوژی و توسعه آن و در نهایت تولید محصولات داخلی با قابلیت رقابت جهانی نماید.

تولید قطعات و محصولات داخلی بر پایه انتقال تکنولوژی و توسعه آن توسط مجموعه ما نقش پررنگی در توسعه و افزایش اعتبار کشور در سطح جهان خواهد داشت. علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، شرکت فاطر همواره تلاش کرده است که در راستای ارتقا و بهبود کیفیت و گسترش هرچه بیشتر فعالیت‌های خود اقداماتی را انجام دهد.
از سال 1399 تولید محصولات داخلی با کیس، پاور و … آغاز گردید و باگذشت زمان محصولات بیشتری از قبیل موس و کیبورد، مانیتور و مادربورد نیز در این شرکت تولید شد.
در طی دو سال گذشته مجموعه ما سعی بر آن داشت که با تکمیل تجهیزات، روند و درصد تولید محصولات داخلی را ارتقا دهد. در سال‌های اول ارائه محصولات ساده‌تر و با استفاده از طرح‌های آماده انجام شد. به‌تدریج و با افزایش تجهیزات شرکت و دسترسی به امکانات بیشتر، محصولات پیشرفته‌تری نیز در این شرکت تولید شد.
تولید چنین محصولاتی به‌صورت داخلی و با استفاده از دانش مهندسین ایرانی موجب شد تا اعتماد بیشتری نسبت به محصولات داخل ایجاد شود؛ چراکه تهیه محصولاتی باقیمت‌های مناسب و کیفیت قابل رقابت با نمونه های خارجی مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان هستند. شرکت فاطر همواره تلاش کرده است تا در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان اقداماتی را انجام دهد.

شرکت فاطر سال‌ها است که در جهت ایجاد نامی آشنا و قابل‌اعتماد در عرصه صنعت رایانه و فناوری دیجیتال تلاش کرده است. این شرکت توانسته با بیش از 25 سال در زمینه بازرگانی، تولید و فروش و خدمات پس از فروش در گروه کالاهای رایانه‌ای از جمله لپ‌تاپ، تبلت و قطعات آن با استفاده از برندهای معتبر روز دنیا فعالیت کند. شرکت فاطر همواره کوشید تا با ارائه خدمات متمایز در صنعت رایانه کشور پیشرو و ممتاز باشد.
خدمات پس از فروش در زمینه محصولات مرتبط با فناوری و تکنولوژی اهمیت زیادی دارد. از مزیت¬های مجموعه فاطر می‌توان به ارائه خدمات پس از فروش و گارانتی تعویض محصولات اشاره کرد. یکی از مهم‌ترین اهداف در این شرکت ارائه خدمات و محصولات باکیفیت و جلب رضایت مشتریان است.

این موضوع یکی از سه اصل اساسی در جریان فعالیت‌های شرکت است.
1. انتقال و توسعه تکنولوژی های بروز در جهت تولید داخلی
2. ارائه محصولات باکیفیت قابل رقابت برند های مطرح خارجی اما باقیمت‌های مناسب و منصفانه
3. ارائه خدمات پس از فروش متفاوت و در شأن نام ایرانی

شرکت فاطر بر اساس بالاترین سطح استانداردهای روز جهانی به نیازهای مصرف‌کنندگان در کشور به بهترین نحو پاسخ می‌دهد. تولیدات شرکت فاطر را می‌توان بر سه اصل کیفیت، قیمت منصفانه و خدمات پس از فروش استوار دانست. این سه اصل دلیل اصلی پیشرو و پیشتاز بودن این شرکت محسوب می‌شود. تلاش‌های زیادی در راستای تحقق این سه اصل صورت‌گرفته است. مجموعه ما توانسته با وجود محدودیت‌ها، از حداکثر توان و دانش موجود بهره برده و باکیفیت‌ترین محصولات را خلق نماید.
شرکت تولیدی فاطر دارای تأییدیه گواهی تولید عضویت اتاق بازرگانی تهران و همچنین دارای مجوز شورای‌عالی انفورماتیک و جواز کسب اتحادیه ماشین‌های اداری و رایانه تهران اتحادیه صوت و تصویر و اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی می‌باشد.

گسترش شبکه فروش در سراسر کشور، صدها نمایندگی معتبر و فروشگاه از جمله فعالیت‌های در جهت توسعه این شرکت محسوب می‌شود. همچنین شرکت فاطر درحال‌توسعه شبکه خدمات پس از فروش محصولات خود در کلیه مناطق کشور عزیزمان ایران است. می‌توان گفت که هدف نهایی ما دسترسی آسان کلیه افراد جامعه و سازمان‌ها، همچنین مؤسسات دولتی و خصوصی به آخرین فناوری‌های روز دنیا است. کمک به پیشرفت تولیدات داخلی و توسعه و ارتقا اعتبار جهانی کشور نیز از جمله مهم‌ترین اهداف شرکت فاطر محسوب می‌شود.
بی‌شک اصلی‌ترین و مؤثرترین عامل در پیشرفت هر شرکتی، استقبال و حمایت مردمی است. شرکت فاطر سهم عمده تحقق بسیاری از برنامه‌های توسعه خود را در گرو حمایت و همراهی‌های مردمی می‌داند.

مجموعه ما همواره از رهنمودها و پیشنهادهای سازنده و انتقادات همراهان عزیز به گرمی استقبال می‌نماید. هرگونه انتقاد و پیشنهاد می‌تواند در بهبود روند فعالیت شرکت بسیار مؤثر باشد؛ چراکه هدف اساسی در این شرکت تحقق خواسته‌های مشتریان و توجه به نیازهای آن‌ها است. پایبندی به سه اصل کیفیت مناسب، قیمت منصفانه و خدمات پس از فروش نیز در راستای آسایش و راحتی هرچه بیشتر همراهان عزیز بوده است. شرکت فاطر این آمادگی را دارد که در زمینه فروش محصولات خود با بهترین شرایط ممکن به مشتریان خدمت‌رسانی نماید.

دپارتمان های شرکت فاطر

فاطر به عنوان یک شرکت تولید کننده سخت‌افزار، در حوزه فناوری اطلاعات،از چندین واحد تخصصی تشکیل شده است تا بتواند فرآیند تولید محصولات خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. این واحدها شامل موارد زیر هستند:

  • واحد فنی و مهندسی
  • واحد کنترل و تضمین کیفیت
  • واحد گارانتی
  • واحد تحقیق و توسعه
  • واحد برنامه ریزی تولید
  • واحد نگهداری و تعمیرات دستگاه ها
  • واحد تولید
  • واحد فناوری اطلاعات
  • واحد مالی و اداری
  • واحد منابع انسانی
  • واحد مارکتینگ
  • واحد فروش
  • واحد بازرگانی
  • واحد برنامه نویسی و توسعه
  • واحد لاجستیک
هویت بصری

لوگو و لوگو تایپ

فاطر به دو هر دو زبان فارسی و انگلیسی دارای نماد است.

در کاتالوگ، وب سایت و ... می توانید لوگو فارسی را مشاهده کنید.

لوگو انگلیسی به صورت اورجینال برای طراحی بر روی محصولات فاطر استفاده می شود.

Fater Logo fa


لوگو فارسی | رنگ اصلی


فرمت jpg


فرمت PNG


فرمت EPS

Fater Logo En


لوگو انگلیسی | رنگ اصلی


فرمت jpg


فرمت PNG


فرمت EPS

نسخه های استاندارد

لوگوی فاطر سه نسخه استاندارد دارد: لوگوی عمودی، لوگوی افقی و مونوگرام تنها.
اولویت استفاده با نسخه افقی لوگو است.
- از لوگوی افقی در موقعیت هایی که فضای کافی برای استفاده از نسخه عمودی وجود ندارد یا در رسانه هایی که تناسب اندازه آنها افقی کشیده است، استفاده می کنیم.
- از نسخه مونوگرام در رسانه های فاطر استفاده می کنیم؛ مانند شبکه های اجتماعی برند، آیکن وبسایت و اپلیکیشن و واترمارک ویدیوها، همچنین در سایر ارتباطات برند که به دلیل آشنایی مخاطب نیازی به ذکر عنوان برند نیست، می توانیم از این نسخه استفاده کنیم

نسحه های استاندارد

کوچکترین سایز لوگو

کوچکترین سازی که می توان از لوگو فاطر استفاده کرد به ابعاد زیر است.

fater small sizevisual identity

مقیاس لوگو و حاشیه امن

fater Safe Margin

استفاده در کنار سایر لوگو برندها

لوگوی فاطر را همیشه سمت راست و بالای لوگوی دوم قرار می دهیم
استفاده از این لوگو در سمت چپ یا پایین لوگوهای دیگر مجاز نیست
برای استفاده از لوگوی فاطر در کنار لوگوی برندهای دیگر، اگر لوگوی دوم به صورت عمودی باشد از نسخه عمودی لوگو و اگر افقی باشد از نسخه افقی لوگوی فاطر استفاده می کنیم

استفاده در کنار لوگوی برندهای دیگر

رنگ اصلی برند

fater colorvisual identity

پس زمینه ها

از لوگوی فاطر روی پس زمینه سفید، تنها با رنگ اصلی استفاده می کنیم.
از لوگوی فاطر روی پس زمینه مشکی، تنها با رنگ سفید استفاده می کنیم.
از لوگوی فاطر روی پس زمینه نارنجی، تنها به صورت تک رنگ سفید استفاده می کنیم.
از لوگوی فاطر روی پس زمینه های خاكستری (کدهای مجاز در پالت رنگ)، به صورت تک رنگ سیاه یا سفید استفاده می کنیم.
استفاده از لوگوی فاطر روی پس زمینه های رنگی دیگر مجاز نیست.
از لوگوی فاطر روی تصویر، در زمینه واضح و ساده با کنتراست زیاد و به صورت تک رنگ سفید یا مشکی استفاده می کنیم.

پس زمینه ها
هویت بصری

آرکتایپ برند فاطر

شخصیت برند فاطر براساس آرکتایپ آفرینشگر تعریف شده است
آفرینشگر با قدرت تخیل، نوآوری و توانایی در تجسم و ساختن، شکستن مرزهای معمول و معرفی مفاهیم و آثار
جدید را با خود به همراه می آورد

fater archetypevisual identity
  • خلق آینده ای بهتر
  • توانمندسازی استعدادهای داخلی
  • دانش بومی
  • دانش و نوآوری
  • طراحی های خلاقانه
  • تعهد بی وقفه به کیفیت
  • زندگی دیجیتال
  • استانداردهای جدیدی در صنعت دیجیتال
  • طراحی کاربرمحور
  • پیشرفته ترین فناوریها
  • محصولات قابل اعتماد و کارآمد
  • تجربه های لذت بخش و منحصر به فرد را برای کاربران
  • تمرکز بر تحقیق و توسعه
  • رقابت در سطح جهانی
  • ارائه راه حل های نوین
  • نقش مهم در شکلگیری آینده

موارد ذکر شده، کلیدواژه هایی هستند که ما را در مسیر تعریف هویت برند فاطر هدایت کرده اند.

هویت کلامی

لحن و طیف مورد استفاده

به صورت کلی لحن صحبت فاطر با مخاطبین خود دوستان نزدیک به رسمی است.

در مقالات سایت و نقد و بررسی های محصول سعی کردیم تا با لحنی دوستانه اما رسمی بتوانیم مضمون صحبت خود را به صورت راحت با مخاطب در میان بگذاریم. در قسمت هایی از سایت که مخاطبین ما شرکت های رسمی و ارگان ها هستند لحن کلام به صورت کاملا رسمی و اداری است.

در شبکه های اجتماعی و در ویدیوهای ما اما، این لحن بسیار صمیمی تر  و دوستانه تر و در برخی از ویدیوها با چاشنی طنز همراه بوده است.

fater voice of brandvisual identity

تایپوگرافی

فونت یکان بَخ

Y e k a n b a k h  T y p e f a c e

تایپ فیسی یکان بَخ ساختاری هندسی دارد که بعضی از ویژگی های خطوط سنتی همچون نسخ نیز در آن دیده می شود.
برای متن های کوتاه و نیمه بلند در حوزه های مختلف قابل استفاده است.
تایپ فیسی پرانرژی و برون گرا و مناسب برای استفاده در بیزینس ها، استارت اپ ها و فضاهای الکترونیک

ویژگی های فونت یکان بَخ

فونت یکان‌بخ برای نیاز امروز طراحی شده است، چراکه فونتی است ساده، خنثی، ویژه‌ی فضای پیکسلی و مناسب برای فضاهای چاپی. این ویژگی‌ها باعث شده تا فونت یکان‌بخ در موقعیت‌های مختلف کارآمد و بدون دردسر عمل کند.
در یکان‌بخ همه‌ی کاراکترها به‌شکل اغراق‌آمیزی ساده طراحی شده است. جزئیات تا جای ممکن حذف شده‌اند و حرکت‌ها ساده‌سازی شده است.
یکان‌بخ در دسته‌ی فونت‌های مونولاین (تک‌ضخامتی) قرار می‌گیرد اما به‌طور کامل دارای ضخامت یکسان نیست. این‌جا خطای دید نقشی پررنگ بازی می‌کند و آگاهی از تأثیر زاویه‌ی قلم نیز بسیار مهم است. در سر هر پیچ و هر تقاطع ضخامت‌ها با دقت بسیار زیاد طوری تنظیم شده‌اند که درست دیده شوند.

یکان‌بخ اکنون دارای ۵۶ فونت و نسخه‌ی وریبل است و از ۲۰ زبان پشتیبانی می‌کند.

گارانتی محصولات

شرکت فاطر برای تمام کالاهای خود، گارانتی درجا تعویض را در نظر گرفته است. بدین صورت که اگر کالا در طول مدت گارانتی دچار مشکل شود، آن کالا برای شما توسط شرکت فاطر تعویض خواهد شد. کالاهای تولید شده توسط شرکت فاطر، دارای گارانتی تعویض هستند.

خدمات پس از فروش فاطر

شرکت فاطر برای تمام کالاهای تولیدیِ خود، گارانتی Life Time (مدت زمانی که آن کالا در حال تولید است) را به مشتریان خود ارائه می دهد. به این صورت که پس از اتمام گارانتیِ کالا، در صورت خرابی یا بروز مشکل در کالا، شرکت فاطر کالای مورد نظر را برای شما تعمیر خواهد کرد و در طول مدتِ تعمیرِ کالا، کالای مشابه دیگری را تحویل مشتری م یدهد تا در طول مدت تعمیرِ کالا، بتواند به کار خود ادامه دهد.