گارانتی تعویض فاطر
گارانتی تعویض فاطر
برای مردم، خرید کردن علاوه بر تأمین نیازهای خود، جنبه تفریحی و درمانی نیز دارد.خیلی از مردم با خرید کردن حال خود را خوب میکنند و این حس خوب، باعث ایجاد هورمون شادی (دوپامین) در مغز میشود. وظیفه دوپامین، ایجاد حس خوب و سر حالی و کمک به تنظیم حالت روحی شما است. خرید کردن لذت خاصی دارد و بهتر است برای پایدار ماندن این حالت، خرید مطمئنی را انجام دهیم. خرید مطمئن یعنی وقتی کالایی را میخریم، دیگر نگران خراب شدن یا آسیبهای اون نباشیم و موقع استفاده، از آن لذت ببریم. سادهترین کاری که میتوانیم انجام دهیم، خرید کالا با گارانتی معتبر میباشد.
مدت زمان گارانتی کالاهای شرکت فاطر
شرکت فاطر برای تمام کالاهای خود، گارانتی درجا تعویض را در نظر گرفته است. بدین صورت که اگر کالا در طول مدت گارانتی دچار مشکل شود، آن کالا برای شما توسط شرکت فاطر تعویض خواهد شد. کالاهای تولید شده توسط شرکت فاطر، طبق جدول زیر دارای گارانتی تعویض هستند.
دستهبندی کالا | مدت زمان گارانتی |
---|---|
ماوس | 2 سال گارانتی تعویض |
کیبورد | 2 سال گارانتی تعویض |
ماوس و کیبورد کومبو | 2 سال گارانتی تعویض |
مادربورد | 3 سال گارانتی تعویض |
مانیتور | 2 سال گارانتی تعویض |
پاور سری VS | 3 سال گارانتی تعویض |
پاور سری RM | 5 سال گارانتی تعویض |
پاور سری TX | 7 سال گارانتی تعویض |
کیس سری F و FG-500 | 2 سال گارانتی تعویض |
کیس سری FG-700 و FG-800 | 3 سال گارانتی تعویض |
خنک کننده بادی | 2 سال گارانتی تعویض |
خنک کننده آبی | 2 سال گارانتی تعویض |
کامپیوتر All In One | 2 سال گارانتی تعویض |
کیس اسمبل شده | 2 سال گارانتی تعویض |
سیستم اسمبل شده | 2 سال گارانتی تعویض |
فن کیس | 1 سال گارانتی تعویض |
شرایط گارانتی شرکت فاطر
-
- اگر کالایی دارای نقص فنیِ ذاتی باشد، شرکت فاطر آن کالا را در طولِ مدتِ گارانتی، برای شما تعویض خواهد کرد.
- از زمان صدور فاکتور خرید کالا، میتوانید تا مدت 14 روز از زمان خرید، کالا را به شرکت فاطر عودت دهید و مبلغی را که در فاکتور خرید پرداخت نمودهاید را پس بگیرید. (ارائهی فاکتور خرید، الزامی است). همچنین شما میتوانید تا قبل از 14 روز، در صورتی که احساس کردید این کالا برای نیاز شما کافی نیست، این کالا را با کالایی بالاردهتر تعویض کنید و مابهالتفاوت آن را پرداخت کنید.
- در صورت موجود نبودن مدل اصلیِ کالا، مدلهای جایگزین با تشخیص متخصصین شرکت فاطر، با احتساب اختلاف قیمتِ روز، به جای کالای اصلی، تحویل میگردند.
خدمات پس از فروش فاطر
شرکت فاطر برای تمام کالاهای تولیدیِ خود، گارانتی Life Time (مدت زمانی که آن کالا در حال تولید است) را به مشتریان خود ارائه میدهد. به این صورت که پس از اتمام گارانتیِ کالا، در صورت خرابی یا بروز مشکل در کالا، شرکت فاطر کالای مورد نظر را برای شما تعمیر خواهد کرد و در طول مدتِ تعمیرِ کالا، کالای مشابه دیگری را تحویل مشتری میدهد تا در طول مدت تعمیرِ کالا، بتواند به کار خود ادامه دهد.
مزایای گارانتی فاطر نسبت به سایر گارانتیها
بعضی از ارائهدهندگان گارانتی، مدت زمانِ کمتر و همچنین خدمات محدودتری را ارائه میدهند. با توجه به این که شرکت فاطر، هدف خود را در جلب رضایت مشتری میداند و ایمان دارد که مشتریِ راضی، حتماً باز خواهد گشت و همچنین مشتری از دیدگاه شرکت فاطر، مهمترین سرمایهی یک کسب و کار محسوب میشود. به همین دلیل شرکت فاطر، سعی در ارائهی گارانتیهای طولانی مدت و خدمات گستردهتری دارد.
در مانیتورهای فاطر، حتی یک پیکسل سوختگی نیز شامل گارانتی تعویض میشود. در حالی که استاندارد جهانی (ISO 13406-2)، وجود حداقل 6 پیکسل سوخته را شامل گارانتی تعمیر میداند. همچین گارانتی شرکت فاطر برای پیکسلهای سوخته در مانیتور، شامل گارانتی تعویض است؛ در حالی که برای سایر گارانتیها شامل گارانتی تعمیر است.
شرکت فاطر، بر خلاف بعضی از گارانتیها که:
- آداپتور، کابلهای کالا و سایر تجهیزات جانبیِ کالا را شامل گارانتی نمیدانند، این اقلام را نیز شامل گارانتی تعویض میکند.
- پس از انجام امور گارانتی، آن کالا را فاقد گارانتی اعلام میکنند، همچنان کالای فاطر شامل تعویض تا پایان مهلت گارانتی خواهد ماند.
- اگر کارشناسان تست فنی، تأیید به شرایط خارج از گارانتی دهند، تمام هزینههای تعمیر بر عهدهی مشتری است؛ چنانچه پس از بررسی و تست فنی توسط متخصصان فاطر، خرابیِ کالا، خارج از شرایط گارانتی تشخیص داده شود، تعمیر آن به صلاحدید کارشناسان فاطر، به صورت رایگان انجام خواهد شد.
- در صورت تعویض کالا با یک کالای دیگر، حتماً باید کالایی را خریدار انتخاب کند که همردیف کالای مذکور باشد؛ خریدار میتواند هر کالایی از شرکت فاطر را در دستهی کالای مذکور (ارزانتر یا گرانتر) انتخاب کند و مابهالتفاوت آن حساب شود.
- در صورت تعویض کالا، میزان استهلاک کالا نیز از قیمت کالا کسر میشود، شرکت فاطر هیچ کسر قیمتی را بابت استهلاک کالا محاسبه نمیکند.
- هزینهی حمل و نقل کالا بر عهدهی خریدار است، شرکت فاطر، مسئولیت هزینهی حمل و نقل کالا تا درب واحد گارانتی را بر عهده میگیرد.
از طرفی شرکت فاطر با کادری از مجربترین، ماهرترین و متبحرترین تعمیر کنندگان با بیش از 25 سال سابقه، سعی در ارائهی بالاترین خدمات گارانتی در کمترین زمان ممکن را برای مشتریان خود دارد.
عدم سختگیری در شرایط گارانتی
شرکت فاطر برای تمام کالاهای خود، سختگیریهای مربوط به ابطال گارانتی را ندارد. شرکت فاطر تلاش میکند تا مشتری تجربهی مطلوبی را از کالا داشته باشد. هدف شرکت فاطر، ایجاد اعتماد و ارائهی تجربهی مثبت برای کسانی است که به برند فاطر اعتماد کردهاند.
چرا شرکت فاطر از کارت گارانتی و دفترچهی کاغذی راهنمای کالا استفاده نمیکند؟
شرکت فاطر جهت کمک به حفظ محیط زیست، از کارت گارانتی و دفترچهی کاغذی راهنمای کالا، در بستهبندی کالاهای خود استفاده نمیکند. همچنین به دفعاتِ زیاد، اتفاق افتاده که خریدار، کارت گارانتی خود را گم کرده است. به همین دلیل شرکت فاطر اقدام به ساخت سیستم گارانتی در وبسایت خود گرفته است. همچنین راهنمای استفاده از تمام کالاهای فاطر، به صورت متنی و ویدیویی در سایت شرکت فاطر موجود است که برای خریدار، خیلی بهتر از سیستم سنتیِ دفترچهی راهنمای کالا به صورت کاغذی است. همچنین در دفترچهی کاغذی راهنما، به دلیل کمبود فضا، نمیتوان تمام نکات را ذکر کرد. علاوه بر این موضوع، دفترچهی کاغذی قابلیت آپدیت شدن مطالب را ندارد ولی در دفترچهی الکترونیکی، شرکت فاطر میتواند مطالب جدید را با ورود تکنولوژیهای جدید، در دفترچه اضافه کند. برای ثبت و استعلام گارانتی فاطر، به وبسایت فاطر (faterco.ir) مراجعه کنید و گزینهی استعلام گارانتی را انتخاب کنید.
راهاندازی سامانهی ثبت و پیگیری شکایات
شرکت فاطر جهت کسب و حفظ رضایت مشتری، سامانهی ثبت و پیگیریِ شکایات را راهاندازی کرده است. هدف شرکت فاطر به عنوان یک شرکت مشتریمدار، یافتن علت نارضایتی و نیز برطرف کردن مشکلات مشتریانی است که به برند فاطر، اعتماد کردهاند.
راهاندازی سامانهی نظرسنجی، انتقادات و پیشنهادات
نظرات، انتقادات و پیشنهادات ارزشمند شما مشتریان گرامی در هر بخش از فعالیتهای شرکت فاطر، ما را در شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات و محصولات یاری خواهد رساند. شرکت فاطر، بسیار خرسند خواهد بود که شما انتقادات، پیشنهادات و نظرات سازندهی خود را با ما در میان بگذارید.
شرایط ابطال گارانتی
موارد ابطال گارانتی شرکت فاطر به شرح زیر است:
شرایط عمومی ابطال گارانتی
-
- استفاده از تجهیزات و لوازم جانبی ناسازگار یا معیوب
- تمیز کردن کالا با مواد غیر استاندارد
- مخدوش بودن یا از بین رفتن شماره سریال یا هولوگرام کالا
- ضربه خوردن یا وارد آمدن سایر آسیبهای فیزیکی به کالا
- آسیبهای ناشی از آبخوردگی یا ورود مایعات به کالا
- دستخوردگی شماره سریال، هولوگرام، برچسب پلمپ، بارکد، برچسب شناسایی کالا یا سایر برچسبهای مربوط به گارانتی کالا که اصالت و شماره سریال کالا را مشخص میکند
- شکستگی
- سقوط از ارتفاع
- ضایعهی فیزیکی
- ایرادات ناشی از حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشسوزی و ...
- زنگزدگی
- سولفاته یا اکسیده شدن
- قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی، حرارت بالا، سرمای زیاد یا امواج مغناطیسی شدید
- دفرمه شدن یا تغییر حالت در کالا
- تعمیر، باز شدن یا دستکاری قطعات کالا توسط افراد به غیر از متخصصین قسمت گارانتی شرکت فاطر
- استفاده در محیطهای آلوده، مرطوب یا پر از گرد و غبار
- عدم رعایت دستورالعملهای مندرج در دفترچهی راهنمای کالا یا قسمت راهنمای کالا در سایت فاطر
- تغییر در قطعات
- کنده شدن، خراشیدگی، خم شدگی، تاب برداشتگی، ترک خوردگی، ترکیدگی یا تغییر رنگ قطعات کالا
- خرابیهای ناشی از اتصال نادرست، استفادههای نادرست و غیر متعارف یا غیر کامپیوتری از کالا
- استفاده از کالا در شرایط غیر استاندارد یا غیر متعارف
- اتصال لوازم جانبی معیوب
- آسيبهای ناشی از عدم رعايت شرایط صحيح نگهداری کالا
- اتمام زمان گارانتی کالا
- بستهبندی نامناسب برای حمل و نقل
- صدماتی همچون شکستگی یا اثرات هرگونه ضربه بر روی قطعات که هنگام انتقال توسط صاحب کلا، مشتری، پست، پیک، شرکتهای حمل و نقل و … پدید آید
- شکستگی یا خم شدن پورتها و سوکتها
شرایط ابطال گارانتی مانیتور
-
- بکارگیری آداپتورهایی غیر از آداپتور اورجینال کالا
- استفاده از کابلهایی غیر از کابلهای اورجینال کالا
- استفاده از مبدل یا سهراهی غیر استاندارد
- اورکلاک
- آسیبهای ناشی از نوسانات برق شهری
شرایط ابطال گارانتی کیس
-
- صدمات ناشی از نبستنِ تمام پیچهای مادربرد، هارد، SSD، فن، واتر کولینگ و ...
شرایط ابطال گارانتی ماوس
-
- استفاده از باتریهای بیکیفیت و متفرقه (در صورت بیسیم بودنِ کالا)
شرایط ابطال گارانتی کیبورد
-
- استفاده از باتریهای بیکیفیت و متفرقه (در صورت بیسیم بودنِ کالا)
شرایط ابطال گارانتی ماوس و کیبورد کومبو
-
- استفاده از باتریهای بیکیفیت و متفرقه (در صورت بیسیم بودنِ کالا)
شرایط ابطال گارانتی منبع تغذیه
-
- استفاده از کابلهایی غیر از کابلهای اورجینال کالا
- استفاده از مبدل یا سهراهی غیر استاندارد
- اورکلاک
- استخراج ارزهای الکترونیکی (ماینینگ)
شرایط ابطال گارانتی کیس اسمبل شده
-
- استفاده از کابلهایی غیر از کابلهای اورجینال کالا
- استفاده از مبدل یا سهراهی غیر استاندارد
- اورکلاک
- استخراج ارزهای الکترونیکی (ماینینگ)
- هر گونه ایراد ناشی از بکارگیری نرمافزارها یا آلودگی به ویروسها و باجافزارهای کامپیوتری
- سایر قطعات سخت افزاری در سیستم کامپیوتری، اطلاعات ذخیره شدهی کاربر و محتوای معنوی کالا
- آسیبهای ناشی از نوسانات برق شهری
شرایط ابطال گارانتی سیستم کامپیوتر کامل
-
- استفاده از کابلهایی غیر از کابلهای اورجینال کالا
- استفاده از مبدل یا سهراهی غیر استاندارد
- اورکلاک
- استخراج ارزهای الکترونیکی (ماینینگ)
- هر گونه ایراد ناشی از بکارگیری نرمافزارها یا آلودگی به ویروسها و باجافزارهای کامپیوتری
- سایر قطعات سخت افزاری در سیستم کامپیوتری، اطلاعات ذخیره شدهی کاربر و محتوای معنوی کالا
- آسیبهای ناشی از نوسانات برق شهری
شرایط ابطال گارانتی فن کیس
- استفاده از هابهای غیر استاندارد
شرایط ابطال گارانتی واتر کولینگ
- استفاده از هابهای غیر استاندارد
شرایط ابطال گارانتی مادربرد
- استفاده از مبدل یا سهراهی غیر استاندارد
- اورکلاک
- استخراج ارزهای الکترونیکی (ماینینگ)
گارانتی شرکت فاطر محدود به برطرف کردن اشکالات سختافزاری بوده و خدمات نرمافزاری اعم از نصب و ارتقاء سیستم عامل، نصب درایور، نصب نرمافزار، ویروسزدایی، بازیابی اطلاعات، تهیهی فایل پشتیبان، بازیابی رمز عبور، مشکلات و خدمات نرمافزاری و ... شامل گارانتی نمیباشد.
شرایط گارانتی هر کالا، پس از پذیرش، باید توسط کارشناسان فنی شرکت بررسی شده و تأیید گردد. پذیرش کالا به منزلهی تأیید گارانتی آن نیست و پس از بررسی کالا، به مشتری اعلام میگردد.
نکات مربوط به گارانتی فاطر
خریداران محترم، بهتر است موارد زیر را رعایت کنند تا در خرید کالاهای فاطر با مشکل مواجه نشوند:
• ارائهی خدمات گارانتی مستلزم ارائهی شماره سریالِ روی کالا میباشد. • قبل از مراجعه حضوری، حتما استعلام اعتبار زمان گارانتی را در بخش استعلام گارانتی وبسایت فاطر(faterco.ir) بررسی نمائید. • در هنگام خرید، مشتری موظف به بررسی سلامت فیزیکی کالا، کامل بودن ملحقات، کنترل صحت مشخصات فنی و سریال درج شده در کارت گارانتی با سریال کالا و جعبهی آن میباشد. • اگر جعبهی کالای فاطر دارای آسیب فیزیکی ناشی از ضربه یا سقوط است، کالا را تحویل نگیرید. • شرکت فاطر در قبال کلیهی خدمات ارائه شده، فاکتور ارائه مینماید.
روشهای ارسال کالاهای مرجوعی
شما خریدار کالای فاطر میتوانید از زمان صدور فاکتور کالا تا مدت 14 روز نسبت به مرجوع کردن کالا اقدام نمائید. همچنین اگر کالا یکی از شرایط گارانتی را داشته باشد، میتوانید کالا را به شرکت فاطر مرجوع کنید و از شرایط گارانتی فاطر استفاده کنید.
مراحل لازم جهت بازگرداندن کالا
• تماس با شرکت فاطر – قسمت گارانتی • همراه داشتن فاکتور خرید • کالا با همراه تمام متعلقات خود باشد. • کالا در جعبهی اورجینال خود باشد. • از کیفیت بستهبندی کالا (مخصوصاً برای مانیتور و مادربرد) مطمئن شوید. • از یکی از سیستمهای ارسال کالا مانند پست، تیپاکس یا چاپار استفاده کنید. • روش پس کرایه را انتخاب نمائید. (هزینهی ارسال بر عهدهی شرکت فاطر است) • اگر مجبور شُدید که هزینهی ارسال را پرداخت نمائید، بعد از دریافت کالا توسط شرکت فاطر، با قسمت حسابداری شرکت فاطر تماس حاصل فرمائید.